Emplaaans

-Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow-

Provtagningen från helvetet

Kategori: Allmänt

Kom hem från vårdcentralen för ett tag sen...fy faan asså! Jag skulle bara dit och ta ett vanligt blodprov men eftersom jag var så nervös inför det så hade dom jätte svårt att hitta blodkärlen, och sen när dom väl hittade ett så kom det inget blod? Mamma ba "du kanske tillhör det där vampyrsläktet, dom har väl inget blod" haha.
 
Efter första sticket så blev jag snurrig och kallsvettig. Fick då sätta mig ett tag med huvudet nedåt. Men det hjälpte inte så vi gick till ett rum brevid där man kunde ligga ner och ta prov. Men sen där inne så stack dom en gång till i armen men inget kom, och sen på handen men inget där heller. Då fick jag sätt mig upp ett tag och dricka lite vatten och lugna ner mig. Sen så stack hon mig i armen igen och då kom det äntligen blod! 
Det jobbigaste är ju att jag har fobi för att ta blodprov i armvecket, vet inte riktigt varför det är så jobbigt just där..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: